Diagnosztika
A korszerű autók minden egyes funkciója elektronikusan vezérelt. Kezdve a hajtáslánc elemeitől (motor, váltó, összkerékhajtás) a fékeken, a kényelmi funkciókon keresztül az utolsó legkisebb izzóig.
Napjainkban az autójavítás elengedhetetlenül szükséges, de egyáltalán NEM elégséges feltétele a megfelelő diagnosztikai műszer birtoklása. Egy egyszerű olajcserét sem lehet elvégezni a szükséges adaptációk elvégzése nélkül.
A műszer azonban semmit nem ér szaktudás nélkül. A diagnosztikát gyakran összekeverik a hibatároló olvasásával és a hibák törlésével. A valóság ezzel szemben az, hogy a hibatárolóban regisztrált hibakódok csak tájékoztatást nyújtanak a szakembernek, hogy hol keresse a problémát, milyen további méréseket végezzen a hiba pontos behatárolása és szakszerű elhárítása érdekében.
Ipari elektronikai technikusként és járműipari technikusként a fő profilom a hiteles diagnosztika és az alapján a hiba szakszerű javítása.
Klíma
Gyenge, alacsony teljesítmény? Nem működik?
Az autód klímarendszerének elégtelen működéséért szinte minden esetben több hiba együttes jelenléte a felelős. Lehet akár az elektronikus vezérlésben felmerülő probléma, akár mechanikusan hibásodott meg a rendszer, mindkét esetben találsz nálam megoldást. :) Legyen szó akár a régi fajta R134a, vagy az újabb R1234yf hűtőközegről, mindkét esetben tudom diagnosztizálni, javítani és tölteni a rendszert.
“ Ha már hosszabb ideje nem működik, vagy nem használod a klímád, érdemes már szezon előtt, a téli időszakban bejelentkezni ellenőrzésre, hibafeltárásra és javításra ;)”Tipp
AWI / TIG hegesztés, alu és rozsdamentes anyagok
Ritka, pótolhatatlan alkatrészek javítására, illetve speciális esetekben egyedi módosítására, gyártására van szükség? Intercooler, szívósor, turbócső vagy kipufogó átalakításán, készítésén gondolkodsz? Műhelyemben egy korszerű és nagy teljesítményű hegesztő inverterrel dolgozom. Nem jelent gondot a járműiparban megtalálható egészen apró, vagy akár nagyobb méretű és tömegű alumínium, vagy rozsdamentes / saválló anyagok, vas öntvények hegesztése sem!
Magasnyomású befecskendező rendszerek
A korszerű dízelmotorok kivétel nélkül közös nyomócsöves befecskendező rendszert használnak, ugyanakkor a benzinüzemű motoroknál is egyre elterjedtebb.
Bármilyen jellegű meghibásodása komoly gondot okoz a felhasználónak és a nem megfelelően felkészült szervizeknek egyaránt, ezért különös hangsúlyt fektetek a common rail rendszerek szakszerű diagnosztikájára és javítására.
A rendszer velejárója a kipufogógáz utókezelés. Katalizátor, részecskeszűrő, NOx szűrő, AdBlue befecskendezés. Ezeknek a rendszereknek az ismerete, diagnosztikája és javítása szerves részét képezi a korszerű gépjárművek üzemeltetésének, illetve karbantartásának.
Időszakos szerviz, revízió, olajcsere.
Ezek a gépjármű karbantartás leggyakoribb fogalmai, amit évente ajánlott elvégezni. :)
Azt vallom, hogy a gépjárműjavítás során minden esetben a gyári előírás a mérvadó, KIVÉTEL a szerviz intervallum! A húsz-harmincezer kilométeres olajcsere periódus létrejöttének két fő oka van. Először is a gyártót a mindenkori környezetvédelmi normák kötelezik a káros anyagok kibocsátásának a csökkentésére. Ehhez hozzátartozik az autó által termelt veszélyes hulladék is, úgy mint fáradt olaj, szerviz hulladékok, kopó alkatrészek.
Másodsorban pedig a hosszú csereperiódus csak bizonyos feltételek teljesülése esetén tartható, a melyek a gyakorlatban szinte soha nem valósulnak meg!
Minimum évente, de legfeljebb tízezer kilométerenként ajánlott elvégezni az olajcserét egy autóban, a hosszú élettartam érdekében!
Az általam karbantartott autókról szerviz nyilvántartást vezetek, amely szerint visszakövethetőek az elvégzett javítások.
Fékrendszer és futómű karbantartása
Az autód biztonságos működésének két legkritikusabb pontja a fék és a futómű állapota. Szakszerű karbantartással és eredeti, jó minőségű alkatrészek használatával az autód mindig biztonságosan meg fog állni és az úttartás stabil marad!
Minden revízió magában foglalja a fékrendszer és futómű átvizsgálását, így a fennálló hibáról tájékoztatást és javítási árajánlatot adok!
Motor, sebességváltó, turbófeltöltő javítás, felújítás
Minden autótulajdonos rémálma, amikor járműve fődarab javításra szorul.
Ebben a témakörben örökérvényű igazság a mondás: "Olcsó húsnak híg a leve." "Kis pénz, kis foci." és még sorolhatnám napestig öregeink bölcsességét. Ha ilyen jellegű javításról van szó, egyetlen határozott üzletpolitikát követek. Az én szememben az ügyfél akkor jár jól, ha olyan megoldáshoz jut, amely hosszútávon, garantáltan elégedetté teszi. Ez pedig nem más, mint a teljes körű felújítás, aminek az eredménye egy megbízható, az újjal egyenértékű fődarab. A javításra szoruló fődarabot kiszerelem az autóból, teljesen szétbontom, ezután van csak lehetőség pontos hibafeltárásra, árajánlat készítésre. Elfogadás után előlegfizetés következik és ezután kezdődik meg a szükséges javítások elvégzése.
Hangsúlyozom, hogy ismeretlen eredetű, bontott fődarabot szétszedés és átvizsgálás nélkül nem áll módomban beépíteni, mivel ez sajnos mindig garanciális ügyintézéssel kapcsolatos,főként anyagi természetű problémákat hoz magával a gyakorlatban. :)
Motorsport
Mivel magam is hobbiként űzök néhány motorsport ágat, kettő és négy keréken is, így partner vagyok egyedi átalakításokban, teljesítménynövelésben. Legyen szó akár standalone motorvezérlők telepítéséről és programozásáról, turbófeltöltésről, egyedi kábelkötegek készítéséről, kompetens vagyok a témakörben. Az ilyen jellegű feladatok árképzése minden esetben egyedi.
Turbófeltöltő javítás
Több esetben találkozhatunk azzal a hibajelenséggel, hogy autónk motorja nem adja le a kívánt teljesítményét. A diagnosztika során az egyik leggyakoribb feltárt ok, amivel találkozhatunk, az a turbófeltöltő elhasználódásából származó meghibásodás. Ennek a költséges alkatrésznek a javítása és a beszerelése is körültekintést, a szakmai gyakorlatot kíván. Műhelyemben nem csak a hiba behatárolásával, hanem a meghibásodott turbófeltöltő javításával is foglalkozom.
Állapotfelmérés
Használt autó vásárlásakor sokan követik el azt a hibát, hogy a járművet előbb megveszik, majd csak azután viszik el szervizbe, ahol sorra derülnek ki azok a hiányosságok, amelyek a vételkor egyrészt árképző tulajdonsággal bírnak, másrészt súlyosabb hiba esetén az ügyfél elállhatott volna a vételi szándéktól a felmerülő költségek ismeretében!
Végeztesd el velünk a vételre kiszemelt autó TELJES KÖRŰ ÁLLAPOTFELMÉRÉSÉT a vásárlás előtt, így pontos képet kapsz a megvenni kívánt jármű műszaki állapotáról, várható szerviz költségeiről.
A szolgáltatás magában foglalja az autó teljes, mindenre kiterjedő átvizsgálását csápos emelőn megemelt állapotban, valamint az OBD műszeres diagnosztikát!
-Bármely autószerviz szolgáltatás igénybevételéhez telefonos bejelentkezés szükséges!
-Ügyfélfogadás személyesen és telefonon minden Hétfőn 10 és 17 óra között történik. Ebben az időintervallumban tudok hívásokat fogadni, illetve ekkor tudtok autót hozni előzetes telefonos egyeztetés után.
-A hét közben elkészült autók csütörtökön és pénteken délután kerülnek átadásra, előre egyeztetett időpontban.
-A hét minden más napján érkező hívásokra visszahívással tudok reagálni, ahogy azt szabadidőm engedi.
hétfő | 10:00 - 17:00 |
kedd | 9:00 - 17:00 |
szerda | 9:00 - 17:00 |
csütörtök | 9:00 - 17:00 |
péntek | 9:00 - 17:00 |
szombat | zárva |
vasárnap | zárva |